About Me

My photo
Brunei
Hidup adalah Tanggungjawab. Bukan untuk dunia, tapi untuk DIA

Pages

Saturday 14 July 2012

MaLam SasTera IsLam

Alhamdulillah pada 7hb Julai 2012 Yang lalu, aku dan temanku telah memenuhi undangan majlis "MaLam SasTera IsLam" anjuran Pusat Da'wah Islamiah yang bertempat di Dewan Banquet Bangunan Majlis Mesyuarat Negara.....

Satu pengalaman yang tidak dapat aku lupakan, pengalaman yang cukup tinggi nilainya, sebab pada malam itu aku berpeluang bersua muka dengan beberapa penulis-penulis tempatan yang memang cukup berpengalaman dan mempunyai nama yang hebat dalam bidang penulisan, Aku cukup kagum pada mereka, pasti penulisan mereka ini jika dibandingkan dengan penulisanku bagai LANGIT DENGAN BUMI :)

Selain itu, sepanjang majlis itu, kami turut di"hiburkan" dengan beberapa persembahan syair, deklamasi sajak, lakonan teater, semuanya yang berunsurkan keislaman, siapa cakap tiada "hiburan" di dalam Islam? cuma pilihlah "hiburan" yang tepat kan? :) Hiburan yang tidak melalaikan dari mengingati ALLAH ...

Memang cukup menarik lebih2 lagi persembahan "Puisi Teatrikal" yang sebelum ini aku langsung TIDAK pernah menyaksikannya, naik meremang bulu tengkuk jugak sebab lakonan mereka cukup berkesan, ditambah lagi dengan dua orang pendeklamasi puisi yang cukup mahir dalam mendeklamasikannya dengan lontaran suara mereka yang cukup BERTENAGA dan MENUSUK KE QALBU , sungguh aku kagum pada mereka :)

Itulah serba sedikit cerita di Bulan JULAI ku :) ... 



Aku dan temanku bersama Salina Salleh , Novelis "Wajah Seiras Cinta"
Sijil Penyertaan Penulisan Novel Islam Anjuran PDI 2010 :))) Alhamdulillah ... Aku akan cuba memperbaiki gaya penulisan dari semasa ke semasa Insya Allah ..... :)

No comments: