About Me

My photo
Brunei
Hidup adalah Tanggungjawab. Bukan untuk dunia, tapi untuk DIA

Pages

Friday, 26 July 2013

247 is 27 ...... Love is Heaven

ALHAMDULILLAH

I'M TURNING 27! 




27...... Allahumma Masya Allah... :) dah 27 dah? Hanya pada Allah ku panjatkan kesyukuran, ku serahkan kecintaan..... Tidak pernah aku berasa yakin untuk masih mampu bernafas pada usia sebegini kerana masa depan itu rahsia Allah.... dan apabila kini aku diberi peluang lagi untuk merasa nikmat Allah yang tidak pernah surut, Aku yakin bahawa ada masih tanggungjawabku pada dunia, pada agama, In sya Allah... Allah maha mengetahui ... :)


Mari ku namakan sambutan ulangtahunku pada kali ini sebagai CINTA.....

Mengapa? Mari aku mulakan cerita...........


24.7.2013


Hadiah PERTAMA yang aku terima..... adalah HADIAH daripadaNYA....! Hadiah Terindah, Teristimewa, Sungguh tinggi nilainya. 27 pada 247! Allahu Akbar.. Alhamdulillah! Terima kasih ya Allah kerana menganugerahkan usia ini! Hadiah TERHEBAT!

247  bermula dengan mengabdikan diri hanya padaNya di bulan ramadhan yang penuh barakah...sahur sahur jangan pernah ditinggalkan kerana di dalamnya ada keberkatan, Rasul kita yang ingatkan... :) , subuh jangan pula dilupakan... jangan... 


Itulah permulaan usiaku yg ke-27 tahun.... mari mari aku kongsikan lagi CINTA di hari lahirku! :D

Dari awal pagi sudah aku merasakan alam turut tersenyum bersamaku, rasa bahagia yang sukar untuk ku jelaskan sedang berirama merdu di dada , aku hanya ingin berkongsi rasa bahagia :D :D :D Perjalanan menuju usia 27 bukanlah mudah, sebab itulah aku tersenyum kerana tanpa ku sedar, aku telah berjaya melangkah hingga ke "sini" .... semuanya atas kehendakNya :)

Aku teruskan lagi menerokai usia 27 ku pada 247 itu, Kewajipan aku jalani seperti biasa, pergi kerja~~ kereta ku pandu bahagia, 247 adalah "hariku", WAJIB aku ceria! Ya!!  

Mesej daripada telefonku tidak pernah jemu berbunyi, ucapan harijadi ku terima sejak semalam belum pernah surut, masya Allah , sungguh ku hargai :DDD , daripada keluarga, daripada  sahabat2, rakan sekerja, tidak kurang juga para pelajar2ku ! Dan ternyata di tempat kerjaku ada tiga orang termasuk aku mempunyai tarikh harijadi yang sama! Tu yang texts dari Group WhatsApp tidak berhenti berbunyi tu! :D pelbagai kata2 ucapan yang menyentuh hati, menghibur hati, doa2 yang hebat diberikan! Semoga kamu semua juga turut diberi kebaikan yang sama! Ameen Ya Allah!

Oh! Ni dia "kembar"ku! Teacher Saidah!



Eh ye aku cakap ada 3 orang kan? Hah sekarang ni dia masih cuti bersalin, in sya Allah minggu depan dia akan masuk kerja balik! :D hah ni dia gambar yang sempat aku "curi" daripada dia hehe

Happy bday Ka Mizah~~ hahahha i know we are "TWINS" but seniority cant help me not to address you as KAKA.... hehehhehehe XD but anyhow I love you like sister! haha :D

Baiklah! Teruskan lagi kisah "cinta" ku :D , sesampai aku di bilik staff... keadaan staff kosong, sunyi... taaapiiiiiiii senyumanku mula melebar dan tersentuh hati apabila mendapati ada sesuatu istimewa diletak di atas meja kerjaku.... Terima Kasih Kak Seri!!! Nyaris2 aku...... hehe nasib mampu ku tahan! memaaaang kan! hehe..... here is the lady that put smileeeee on my face early at workspace!




Hadiah kedua yang aku terima! Oreo balls! Sedaaaaaaaap!! Thanks again Kak Seri! U r always my "Kau Yang Bernama Seri" haaahahaha XD


Okay cepat mari aku teruskan lagi! pada 247 itu sekolahku agak sibuk kerana ada pelbagai acara, dan ianya memerlukan aku dan Ka Seri berjalan ke sana ke mari menguruskan beberapa tugasan, dan "perjalanan" ku itu diiringi dengan ucapan harijadi lagi daripada rakan2 sekerja, murid2, Ya Allah bahagianya! ... tidak sedar masa berlalu begitu pantas, aku dan ka Seri kemudian masuk kembali ke bilik staff kira2 jam 11 pagi..... menyelesaikan lagi beberapa tugasan untuk persediaan Parents Teacher Meeting pada esoknya......

Tiba-tiba...... ekor mataku, sepasang telingaku menangkap satu "keriuhan" daripada luar.... Murid2 di bawah jagaanku! PraU1 Ibnu Sinaa.... aaaaahhhh mereka buat apa pulak niiii..... dalam hati aku dapat mengagak.... kemudian beberapa orang daripada mereka masuk dan memanggilku untuk keluar sebentar... ngaaaaaa aku tidak tahu apa yang sedang ku rasa pada saat itu, Malu atau apa? Hahahha budak2 ni memang!

Aku pun hanya menurut kehendak mereka.... keluar sebentar..... tidak menanti saat...

Hadiah Ketiga...!
Selantang2nya Mereka menyanyikan lagu harijadi buatku, Masya Allah, aku malu...... campur terharu sebetulnya..... sungguh, aku dikelilingi oleh CINTA! Ini adalah cinta! Aku semakin terharu apabila ada beg bungkusan pula dihulur padaku.... Ya Allah mereka bersusah payah memberiku hadiah pula! Hadiah keempat tu!!

Aku suka.....cantik... sehelai tudung, coklat......manis sungguh!


Nah tengoklah wajah2 mereka yang tersayang! Terima Kasih.... :') 







Aku lanjutkan lagi kisah cinta ini... aku beralih di rumah pula..... memang tidak ada perancangan istimewa untuk menyambut ulangtahunku kerana memang itu permintaanku sebab pada 257 adalah harijadi abangku, disatukan saja, lagi bagus kan? hehhehe ...... dan dan..... kisah cinta tidak berhenti.....

pada sebelah petang, kira2 jam 5 lebih.... aku dikejutkan lagi dengan kedatangan seseorang....tak, bukan seorang, TIGA ORANG!!! hhahahahaa Nad!!! memang sengaja nak "kenakan" aku niiiii! Nadhirah, Suzi dan Safwan datang ke rumah hanya semata2 ingin memberiku hadiah...Ya Allah.....sungguh hati mereka penuh dengan rasa cinta, kasih dan sayang...... tapi sayangnya aku terlupa hendak mengambil gambar bersama2.... tapi takpe, aku kongsikan gambar HADIAH KE LIMA! iaitu Kek dan Coklat! ehm kek tu aku akan cerita kemudian....hehhee ni gambar coklat je dulu! :P





Eh, jangan lupa, kita berada di bulan ramadhan... itu maknanya, tidak lama lepas tu akan tiba waktu berbuka puasa! Juadah berbentuk HADIAH! Hadiah daripada salah seorang kakakku bersusah payah memasakkan Mee Kuah!! sedap sangat! aku bahagia kerana aku bersama keluarga :')))) ini adalah Hadiah ISTIMEWA.......

JENG JENG JENG........ kakak aku tiba2 letakkan satu cupcake MINION di depanku! hahahah comeeeeeel!!!!!!! aku tunjukkan nanti....... dan juga ada sepotong kek kecil lagi....juga akan ku kongsikan nanti.....! dah berapa hadiah ni? 6? 7? 8? :D


Dipendekkan cerita sikit ..... malam tu lepas terawih, aku ada janji untuk bertemu dengan my "soulmate" hehe sahabatku Raihan, malah aku boleh kategorikan dia sebagai Kakakku :) ... dia angkut aku pergi CBTL.... berkongsi "cerita kami" .... :)




Dan Hadiah ke Sembilan...............


 Sepasang Jubah dan tudung labuh...... Bila kita ingin berubah, Allah akan Bantu.... hakikatnya hadiah yang ku terima juga menjurus ke arah "hijrah" ... :)

 This is not just a box, not just a present, but instead a symbol of love, friendship, trust, as we believe that "we never get tired to have each other" .... Allah telah hadiahkan aku seorang sahabat yang mengerti walau terkadang aku hanya berdiam diri, memahami walau ada ketikanya aku tidak mahu berkongsi cerita hati...... 
And you want to know... this is not just a box but also a CREATIVITY! .. LETS SEE!!









CREATIIIIIIIVE SANGAAAAAAAT!!!! SALUTE YOU! and dia juga beri aku kek!! hahahaha


LOVE IS REALLY EVERYWHERE IN MY LIFE!

Mari aku rumuskan apa yg terjadi pada 257 pula, the "real" celebration hehe.. naaahhhh tu diaaaaaa.... perasan ke tak tadi dah ada berapa biji kek? aku boleh katakan harijadi aku tahun ini FULL OF CAKES!!!

Nah tengok! semuanya terletak di atas meja makan, bulat jugak mata nengoknya! nak makan yang mana satu! 


Hey .... ada lagi hadiah seterusnya..... daripada my one and only "honey" hahhahaha....alalala dia maluuuu nak beri hadiah tu.... thanksss loveeee kerana menambah lagi rasa CINTA....
ini dia....hadiah dari dia.. adyanny! :DDD


Cinta ada di mana-mana!!! 


Dan ini salah satu hadiah istimewa yang tidak boleh ditukarganti... itulah bday brother Haydee! hehhe, Elman pulak yang lebih teruja!! budak ni!! hehehe, selamat ulangtahun brother...moga rahmat Allah sentiasa melimpahi diri dan keluargamu...Ameen...


Dan seperti ku katakan tadi, apabila kita berubah ke arah yang lebih baik, in sya Allah keadaan sekeliling akan berjalan beriiring, Allah pasti SOKONG :) .... ini pula hadiah daripada kakak iparku...


Cinta Allah melebihi dari segalanya...yang tidak akan pernah mampu terlintas oleh hati, tidak mampu dibaca oleh akal...sebab semua itu DIA yang beri... :)



Dan sekarang bagaimana..? Tidak melampau kan kalau aku katakan tadi.... 247ku kali ini adalah penuh dengan CINTA.... 

DAN CINTA ITU JUGA ADALAH INI............


Dengan takdir Allah.... kerana Cinta wanita inilah aku mampu merasa Cinta pada setiap 247....
Wanita inilah hadiah sepanjang hayat....
Wanita inilah cinta sepanjang zaman....
Wanita inilah IBUKU, inilah sumber cintaku, sumber inspirasiku, sumber kekuatanku sebab dia selalu kata padaku

-Tabahkan Hati ...anakku....-

Namun aku juga tidak lupa, ada satu lagi cintaku...jauh di mata, tapi sentiasa dekat di jiwa melalui jambatan doa.... Almarhum AYAHKU..... AlFatihah selalu ada buatmu.... besar harapan agar engkau juga ada bersamaku..tapi Allah lebih menyayangimu ..dan aku REDHA itu... :'))) Aku yakin rasa cintaku pasti sampai padamu .....

Buat semuanya....terima kasih atas CINTA yang kalian beri
Bukan material sebagai kayu pengukur 
Tapi ingatan dan kasih yang tidak pernah luntur....

Doaku pada Allah supaya Allah mengurniakan limpah rahmat, taufik hidayah, rezeqi dan umur yang baik BUAT KAMU agar kita sama-sama menuju jalan yang SATU..... 

Jalan CINTA yang kita damba...

Cinta sebenar....berada di SYURGA .....






SALAM CINTA....DARI AKU INSAN BIASA....

LIYANA..........





2 comments:

E-rah said...

Salam CINTA buatmu sister. "Love is everywhere" prasa yg tidak dpt dinafikan. Alhamdulillah3, touching baca ur blog post beh. Mudah2an sentiasa dberikan petunjuk + hidayah serta dtingkatkn keimanan Aamiin~ byk bnr kekmu dis year XD

Lensa Syuna said...

Thanks sister for being part of it :'DDD Allahumma Ameen... :)))